arrow

Frågor och svar om konsertserier säsongen 2020-2021

Vi vill vara säkra på att ge dig som besökare en så trygg miljö som möjligt. Eftersom Folkhälsomyndigheten fortsatt rekommenderar max 50 personer i en folksamling kommer vi i augusti och september inte att släppa in någon publik i hallen.

Vågar jag förnya eller köpa ett nytt abonnemang när allt är så osäkert?
Ja det gör du! Skulle en konsert i ditt abonnemang bli inställd återbetalar vi beloppet för den konserten. Vi håller alla reservationer fram till 12 september och rekommenderar att du förnyar ditt abonnemang för kommande säsong. Väljer du att helt avsluta ditt abonnemang innebär detta att vi inte kan garantera dig din plats kommande säsonger.

Nu är ju allt inställt kommer Berwaldhallen att kunna ge konserter inför publik i höst?
Vi saknar dig och hoppas att vi så snart som möjligt ska kunna möta dig här i hallen igen. Svaret på frågan är avhängt hur samhällsutvecklingen ser ut och vilka rekommendationer vi får inför hösten. Vi är stolta över vårt program säsongen 2020-2021 och hoppas kunna genomföra det med så få ändringar som möjligt, men vi har en beredskap för förändringar som kan komma att ske. Vi utgår från att vi kan ta emot publik i hallen från och med oktober, men vi vet inte om det kommer att bli så, och hoppas på din förståelse och tålamod inför detta. Vi kommer att hålla dig uppdaterad med information om allt detta.

Jag har redan betalat för mitt abonnemang säsongen 2020-2021, vad händer när en konsert blivit inställd?
Vi återbetalar beloppet för den inställda konserten i din konsertserie. Övriga konserter i din konsertserie och dina abonnemangsbiljetter påverkas inte av detta.
De inställda septemberkonserterna i abonnemang återbetalas under augusti månad. 

Har du betalat via:
Vår hemsida, berwaldhallen.se
Har du betalat med kort, Swish eller faktura via Swedbank Pay på vår hemsida, återbetalar vi beloppet för den inställda konserten i ditt abonnemang utan att du behöver göra något.

Insättning till bankgiro
Har du betalat via insättning till vårt bankgiro ber vi att du kontaktar oss. Då erbjuder vi återköp till ditt konto och du behöver ge oss information om vilken bank det gäller, clearingnummer och kontonummer. Önskar du ett presentkort istället för pengar tillbaka kan vi ordna ett sådant direkt via mejl om du hör av dig till oss.

Presentkort
Är hela ditt abonnemang för kommande säsong betalat med presentkort ber vi dig kontakta oss.

 Jag har inte förnyat min konsertserie ännu, vad händer med min reservation?
Den inställda septemberkonserten har tagits bort ur ditt abonnemang och summan för konserten dras automatiskt från totalsumman. Förnyelselänken som mejlats ut till dig är densamma som tidigare och din plats håller vi bokad till den 12 september om du inte meddelat oss annat.